نامه اعلام شعبه جدید

اهمیت نگارش صحیح ” نامه شعبه جدید ” جهت معرفی شعبه جدید به وجود آمده در یک شرکت، موسسه و … از این جهت دارای اهمیت است که در کشور ما اغلب کارهای اداری از طریق مکاتبات رسمی صورت می گیرد و برای انجام امور مختلف اداری، لازم است از مکاتبات و نامه های رسمی استفاده کرد.

ممکن است تا به حال برای شما نیز پیش آمده باشد که از ادارات دولتی و سازمان هایی که با عموم مردم در ارتباط هستند، درخواستی داشته باشید؛ مانند بانک ها. مدارس، دانشگاه ها و … که موظف به بر طرف کردن نیازهای مردمی هستند و عموم مردم می توانند درخواست خود را در قالب این نامه ها به این نهاد ها تحویل دهند. نامه اداری یکی از مرسوم ترین و رایج ترین راه های ارتباط مردم با مسئولین است. اما طرز نگارش نامه از مواردی است که حتما باید رعایت شود. چرا که برای نوشتن نامه به هر اداره و سازمانی، اصول و نگارش خاصی وجود دارد.

بهتر است قبل از مشاهده نمونه نامه‌های اداری و رسمی، اطلاعات لازم در مورد اصول نحوه نگارش نامه اداری و رسمی را کسب نمایید.

هر گونه درخواستی که از ادارات دولتی یا سازمان های رسمی داشته باشیم، باید آن را در قالب یک نامه اصولی در حوزه حسابداری و مالیات به سازمان مالیاتی ارائه دهیم.اگر نامه طبق اصول معین شده در نامه های اداری نوشته نشود، اعتباری نخواهد داشت و ممکن است به درخواست شما ترتیب اثر داده نشود.

فلسفه نوشتن این نوع نامه های رسمی و داشتن این مکاتبات در نهایت، جمع آوری و نگهداری برخی اسناد و مدارک است که مجموعه این ها در یک بایگانی قرار می گیرد و سابقه موضوع مربوطه را تشکیل می دهد.

این اسناد و مدارک ممکن است به صورت مستمر در طی کار به وجود آید و در کنار هم بودن و مطالعه پشت سر هم آن ها، چگونگی فعالیت و موضوع کسب و کار مورد نظر را نشان می دهد.

اغلب حسابداران و مدیران مالی در ایران، علی رغم داشتن دانش حسابداری و مالیاتی، با نحوه نوشتن نامه های اداری آشنا نیستند.

برای نوشتن نامه اصولی ابتدا باید چند نمونه از نامه های مشابه را مشاهده فرمایید. در سایت حسابدانان مطالب متعددی در خصوص مباحث حسابداری و مالیات منتشر کردیم که مورد توجه شما دوستان قرار گرفته است و پیرو درخواست شما عزیزان درباره معرفی چند نمونه نامه اداری، در ادامه نمونه ” فایل کاربردی نامه شعبه جدید ” را برای شما آماده کرده ایم که می تواند به شما در تدوین یک نامه اداری صحیح کمک کند.